Mijn vernieuwde huisstijl en website

Mijn branding en website is vernieuwd, maar waarom? Ik vertel je er alles over in deze blog!

 

De laatste maanden is er een hoop veranderd. Zo ben ik gaan samenwerken met experts, waardoor ik mijn aanbod heb kunnen uitbreiden. Ik ben aan de slag gegaan met een marketing- en business coach, waardoor ik veel nieuwe inzichten heb gekregen. Ook heb ik mezelf beter leren kennen, het is voor mij duidelijk geworden wat ik wil met mijn bedrijf.

 

Dit alles maakte dat mijn huisstijl niet meer bij mij paste. Het voelde niet meer als mijn huisstijl. En dat is een teken dat het tijd is voor verandering!

 

Waar ik voor sta

  • Toegankelijkheid: warme communicatie, zowel met klanten als met samenwerkingen. Ik vind het belangrijk dat de communicatie toegankelijk, soepel en vrij is. Professioneel, maar niet te zakelijk.

  • Energiek: ik heb een bak met energie. Zodra ik een gesprek met de klant heb gehad, bruis ik van ideeën. Ik wil aan de slag! Ik hou van aanpakken, niet te lang treuzelen/wachten. Fijn voor de klant én mezelf.

  • Creativiteit: dit zal je niet erg verbazen, het is mijn vak. En dat mag ik ook uitstralen! Samen met klanten wil ik het creatieve proces doorlopen en daarmee komen tot een uniek eindresultaat. Een eindresultaat waar iedereen trots op is!

 

Na dit concreet te hebben gemaakt ben ik gaan brainstormen, mindmappen en moodboards gaan maken. Het proces waarin ik kijk hoe ik mijn kernwaarden kan vertalen in beeld.

 

Waarom mijn huisstijl niet meer bij mij paste

Zoals ik eerder aan gaf, is er een hoop veranderd. Ook is voor mij duidelijker geworden waar ik voor sta. Mijn huisstijl straalde dat niet meer uit. Zo gebruikte ik koele kleuren (groen) en harde vormen. Een harde uitstraling dus, alles behalve waar ik voor wil staan. Ik wilde juist meer warmte en toegankelijkheid uitstralen. Tijd om aan de slag te gaan dus!

 

Keuzes nieuwe huisstijl

Ik licht een paar elementen uit mijn branding uit en vertel je welke keuzes ik gemaakt heb.

 

  • Kleurenpalet: mijn kleurenpalet bestaat uit okergeel en beige tinten. De gele kleur straalt creativiteit, toegankelijkheid, geluk en energie uit. Precies dat waar ik voor sta. De beige tinten maken de gehele uitstraling warm en rustig.

  • Vormen: waar ik voorheen harde vormen gebruikte, gebruik ik nu afgeronde vormen. Dit past een stuk beter bij mijn kernwaarden. Het is rustiger en toegankelijker. Minder hard.

  • Typografie: ook hier gebruikte ik voorheen grove typografie. Harde, schreefloze lettertypen. Wel opvallend, maar niet wat ik wil uitstralen. Dit heb ik aangepast naar een vriendelijker, klassieker en rustiger lettertype.

  • Fotografie: mijn foto’s heb ik laten maken door Marije van der Vies fotografie. Wat ik belangrijk vond is dat de foto’s persoonlijk werden. Daarnaast mochten de foto’s warmte en enthousiasme uitstralen. Ik ben dan ook heel trots op het eindresultaat!

 

Ik zou nog uren door kunnen praten over mijn keuzes, maar aan alles komt een eind! Ik ben erg blij met mijn nieuwe branding. Het straalt uit waar ik voor sta, het voelt weer als mijn huisstijl.

 

Heb je nog vragen over mijn keuzes? Of twijfel je zelf ook of je huisstijl nog bij je bedrijf past? Je kan altijd contact opnemen voor vragen. Ook kun je een gratis sparringssessie (45 min.) aanvragen. Dan kijk ik met je mee en geef ik je tips!